Context
Părăsirea timpurie a școlii este un factor major care contribuie la excluziunea sociala, asa cum este situația tinerilor care devin NEETS, din care majoritatea provin din mediul rural /din grupuri vulnerabile (etnie roma, copii care părăsesc prematur scoala, copii din familii monoparentale cu multi frați, copii din familii cu salariu minim pe economie, în risc de saracie, copii institutionalizați, etc ).
Pe fundalul unui nivel educațional scăzut, sunt expuși dificultătilor ulterioare de a urma programe de calificare/formare și de a putea recupera decalajele educaționale. Astfel, vor avea o capacitate mult redusa de a se alinia cerințelor unei context socio-economic dinamic care impune competențe și calificări noi. Din aceasta perspectivă este important ca elevii să dobândească cunoaștere teoretică dar și abilități care să le susțină procesul de contextualizare a cunoștințelor formale și să le poata converti în competențe practice. Educația nonformala outdoor crează un mediu natural de învățare care raspunde unor nevoi particulare ale copiilor proveniți din grupuri vulnerabile
Intervenția prin proiectul AltEducation
- Reducerea părăsirii timpurii a școlii la nivelul a 3 unitați de învațamânt din mediul rural - Școala Gimnazială Viișoara din comuna Viișoara, Școala Gimnazială Pavel Dan din comuna Tritenii de Jos și Școala Gimnazială Mihai-Vodă din comuna Mihai-Viteazu, județul Cluj
- Creșterea accesului la oportunitați egale de educație pentru 335 elevi din comunitați dezavantajate socio-economic
- Promovarea metodelor de învațare în afara salii de clasa, în special în 3 spații amenajate prin proiect cu asigurarea oportunitaților egale de învațare pentru elevi
- Îmbunatațirea competențelor a 40 personal didactic/de sprijin cu privire la tehnici de educație non-formală outdoor
Atelierele de dezvoltare socială prin joacă
Atelierele de creație
Atelierele de gândire aplicată
Atelierele de fotojurnalism
Activitățile din cadrul acestor ateliere au sprijinit elevii să își dezvolte capacitatea de a contextualiza cunoștintele acumulate in predarea formala si sa dezvolte noi competente cognitive, sa-si imbunatateasca imaginea de sine, sa devina mai adaptati regulilor sociale, astfel mai motivati sa participe la viata scolară.
Film documentar AltEducation - bune practici rezultate ca urmare a implementării proiectului ”AltEducation” finanțat în cadrul POCU 2014-2020, cod contract POCU/987/6.3/.6.6/153065
Proiectul a fost implementat de către
Asociația Inceptus România în parteneriat cu Școala Gimnazială Viișoara din comuna Viișoara, Școala Gimnazială Pavel Dan din comuna Tritenii de Jos și Școala Gimnazială Mihai-Vodă din comuna Mihai-Viteazu, județul Cluj, în perioada octombrie 2021-decembrie 2023.