Rezultate și impact 📌 Reducerea părăsirii timpurii a școlii în trei unități de învățământ din mediul rural:
Școala Gimnazială Viișoara (comuna Viișoara)
Școala Gimnazială Pavel Dan (comuna Tritenii de Jos)
Școala Gimnazială Mihai-Vodă (comuna Mihai-Viteazu)
📌335 de elevi din comunități dezavantajate au beneficiat de acces la oportunități educaționale echitabile. 📌 Crearea a trei spații de învățare outdoor, care facilitează metode inovatoare de predare și sprijină participarea activă a elevilor. 📌40 de cadre didactice și personal de sprijin și-au îmbunătățit competențele privind tehnicile de educație non-formală.
Metode utilizate 🎯Atelierele de dezvoltare socială prin joacă – Învățare prin experiență, dezvoltarea colaborării și adaptabilității. 🎨Atelierele de creație – Explorarea expresivității personale și stimularea gândirii creative. 🧠Atelierele de gândire aplicată – Dezvoltarea abilităților de analiză și luare a deciziilor. 📷Atelierele de fotojurnalism – Încurajarea auto-exprimării și creșterea încrederii în sine prin storytelling vizual. Prin aceste metode, elevii au reușit să își contextualizeze cunoștințele, să își îmbunătățească imaginea de sine, să devină mai adaptabili la regulile sociale și, cel mai important, să fie mai motivați să continue studiile.
📌Acest manual de bune practici își propune să ofere un ghid util pentru cadre didactice, factori de decizie și organizații interesate de replicarea acestor modele educaționale de educație non-formală.